معاون صدا: ارتقای آثار کیفی رادیویی در گام دوم انقلاب

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دکتر شاه آبادی مهمترین هدف صدای رسانه ملی را در عمل به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ارتقای کیفی و رونق تولیدات آثار رادیویی دانست.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا، دکترحمید شاه آبادی در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره رادیو گفت: رادیو تا به امروز در کشور ما به خوبی و با آرامش کار خود را انجام داده است از همه تهدید ها، فرصت ساخته و اصحاب رادیو این توفیق را داشته اند. امروز اگر 79 سال از عمر رادیو می گذرد، جمع رسانه ای رادیو افتخارات بزرگی را برای کشور به ارمغان آورده است.

معاون صدای رسانه ملی افزود: همکاران ما در رادیو تلاش کرده اند داشته های این  فرهنگ غنی را در قالب های گوناگون  رادیویی به مخاطبان عرضه کنند. رادیو در این سال ها انیس، مونس و همراه مردم بوده است و توانسته ارتباط عمیقی با مخاطبان خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز در سایه همت و تلاش گروه های مختلف در رادیو توانسته ایم به موفقیت های فراوانی برسیم، گفت: تهیه کنندگان، گویندگان، برنامه سازان و همه همکاران رادیویی در این سال ها تلاش کرده اند، به ویژه مرهون حمایت های شخص رییس سازمان صدا و سیما بوده ایم. من به نمایندگی ازهمه همکارانم تشکر می کنم که به رادیو محبت داشته اید و برای رفع موانع تلاش کرده اید.

شاه آبادی گفت: این جشنواره بعد از 6 سال وقفه آغاز به کار کرده و برای آنکه این جشنواره به اهداف بزرگ خود برسد همه تلاش کرده اند تا به اهدافی که در راستای ارتقای کیفیت برنامه سازی در رادیو بوده است، برسیم. در آستانه پنجمین دهه انقلاب جا دارد در این زمینه گامی نو برداریم . رادیو امروز برای برداشتن جهش نو آماده است. همکاران ما در رادیو تلاش کرده اند از همه ظرفیت های موجود استفاده کنند.

وی بیان کرد: مهم ترین هدف جشنواره ارتقای کیفیت بوده و این مهم را با برگزاری کارگاه های تخصصی و و رقم زدن میدان رقابت سالم در بخش های مختلف  پیگیری کرد.

 شاه آبادی خبر داد: جشنواره  رادیو امشب در دو بخش داخلی و خارجی برگزیدگان خود را خواهد شناخت.  ما در بخش مستند توانستیم در بازه زمانی 6 ماه آنچه روی آنتن می رفت را با روش تصادفی بررسی کنیم . به اذعان داوران و گزارش های کمیته از کیفیت بالایی برخوردار بود.

معاون صدای رسانه ملی همچنین با بیان اینکه در بخش بین الملل شاهد حضور جدی آثار خارجی بودیم، گفت: در اجلاس جهانی صدا که در واقع بخش پژوهشی جشنواره است، با مساعدت همه شاهد ارائه آثار و مقالات ارزشمند بودیم. همچنین در سه روز جشنواره پنل های تخصصی با حضور اندیشمندانی از کشورهای مختلف برگزار شد.

وی  اظهار کرد: از دبیر محترم جشنواره و همچنین از دبیر اجلاس جهانی صدا و البته از همه دبیران کمیته ها تشکر و قدردانی می کنم. از دکتر عسکری هم می خواهم رهنمودهای خود را برای ارتقای کیفیت بیان کنند و دستورالعمل کاری ما را  در آستانه 80 سالگی رادیو بدهند و این افق را ترسیم کنند.

شاه آبادی توضیح داد: دبیرخانه دائمی جشنواره در معاونت صدا تشکیل شد تا این حرکت مجدانه ادامه پیدا کند. همچنین نشست هایی با نمایندگان خارجی داشته ایم. برای اینکه تولیدات رادیویی در طراز جهانی باشد به مبانی والای جهموری اسلامی تکیه خواهیم کرد. توجه به نکاتی که در گام دوم انقلاب است در دستور کار ما قرار دارد.

 وی در پایان گفت: با برگزاری نشست های تخصصی  برای استفاده از دستاوردها و فناوری های جهانی  اقدام خواهیم کرد. توجه به ارتقای تولیدات را از حیث فناورانه ادامه خواهیم داد و در این راه به حمایت مدیران سازمان نیاز داریم.

©2024 IRIB All Rights Reserved | کلیه حقوق برای صدای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است ۱۳۹۸©