۳۸ داور در ۱۶ گروه داوری نتایج خود را اعلام کردند.

چاپ

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دبیر بخش داخلی کمیته داوران جشنواره بین المللی رادیو:
مشارکت شبکه‌های رادیویی در بخش مستمر ۹۱ درصد بوده است/ ۳۸ داور در ۱۶ گروه داوری نتایج خود را اعلام کردند.

بغدادی با اعلام این خبر گفت: ۳۸ داور در ۱۶ گروه داوری در ساختارهای مختلف برنامه ‌سازی مثل «مستند ، نمایش ، مجله ، گفت‌و گو و گفتار، جنگ و مسابقه» آثار ارسالی برنامه‌سازان را گوش داده و نتایج خود را اعلام کردند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا، محمد بغدادی دبیر بخش داخلی کمیته داوران گفت: شبکه‌های رادیویی مهلت داشتند تا پایان فصل پاییز در دو بخش (برنامه‌های تابستان) و بخش مربوط به( برنامه‌های پاییز )آثار خود را به دبیر خانه بخش داخلی ارسال کنند.
وی ادامه داد: دقیقا ۱۳۸ عنوان برنامه در بخش مستمر که شامل روزانه، هفتگی و ویژه می‌باشد ، دریافت شد.

۸۰۸ ساعت معادل ۳۳ روز برنامه‌های مستمر شبکه‌ها احصاء شده و مورد داوری قرار گرفت.

بغدادی تصریح کرد: مشارکت شبکه‌های رادیویی در این بخش حدود۹۱درصد بوده است.
وی با اشاره به این که ۳۸ داور در ۱۶ گروه داوری در ساختارهای مختلف برنامه ‌سازی مثل «مستند ، نمایش ، مجله ، گفت‌و گو و گفتار، جنگ و مسابقه» این آثار را گوش دادند و نتایج خود را اعلام کردند.
بغدادی با اشاره به تفاوت کار داوری در جشنواره چهاردهم رادیو نسبت به جشنواره‌های گذشته گفت: علاوه بر اینکه داوران به شاخص‌های مشخص شده در فرم‌های داوری امتیاز دادند، نقاط قوت و ضعف برنامه‌ها را نیز به صورت مفصل در فرم‌های داوری ثبت کردند که بعد از تجزیه و تحلیل این نقاط قوت به صورت تفصیلی در اختیار برنامه‌سازان و شبکه‌ها قرار خواهد گرفت.
دبیر بخش داخلی کمیته داوران ادامه داد: معیارهایی که به طور مشخص برای بخش داوری آثار تعیین کردیم هدف و گروه هدف ارزش محتوایی و جذابیت موضوع ، ساختار و قالب مناسب ، پرداخت حرفه‌ای و نوآوری، موفقیت در انتقال پیام و کیفیت فنی بوده است.

هر برنامه‌ای که حائز امتیاز بالاتر قرار بگیرد از مرحله انتخاب آثار (مرحله اول) به (مرحله دوم) داوری (نیمه نهایی) راه پیدا می‌کند.
دبیر بخش داخلی کمیته داوران تصریح کرد: تا پایان این هفته نتایج مرحله انتخاب آثار اعلام عمومی خواهد شد و کار داوری مرحله دوم شروع می‌شود.ضمن اینکه ما با تجربه ترین و نخبه ترین ظرفیت های نیروی انسانی رادیو چه در نسل قدیم و چه در نسل جدید برای انتخاب داوران در همه مراحل بهره برده‌ایم و شعارمان هم برای داوری رعایت انصاف بوده است.
بغدادی با اشاره به بخش آزاد چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو گفت: در این بخش حدود ۱۶۰ اثر از سوی تمام مشاغل حاضر در رادیو برای بخش داوری ارسال شده که مراحل داوری این بخش هم در حال انجام است که به محض انجام مرحله اول داوری این بخش‌ها نتایج نیز اعلام خواهد شد.