نگاه عملیاتی به مقالات علمی اجلاس جهانی صدا

چاپ
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 میکائیل شهرستانی ،پیشکسوت رادیو درباره جشنواره بین المللی رادیو گفت: رادیو رسانه ای بسیار تاثیر گذار بوده و اثر آن از تلویزیون به مراتب بالاتر است. همچنین در عصر فعلی این رسانه در زندگی مردم نقش حیاتی دارد.

زیرا در موقعیت ها و شرایطی فعلی که سایر رسانه ها حضور دارند، رادیو کماکان جایگاه خودش را دارد. این رسانه می تواند به مراتب سازنده تر از هر زمانی عمل کند و به این خاطر نیازمند نیروهای مجرب و تازه نفس هستیم و باید امکانات در اختیار آن ها قرار بگیرد. زیرا هدف اصلی ما مخاطب است و باید توجه داشت که مخاطب امروز با مخاطب چند دهه و یا چند سال قبل تفاوت دارد .وقتی شما در کسری از ثانیه می توانید اطلاعات وسیعی در اختیار مخاطبان قراردهید، مسلما نمی توان امور را به قبل پیگیری کنید. 

به همین خاطر باید درباره حفظ مخاطب با دقت بیشتری عمل کنیم. رادیو رسانه ای شریف است و بنابراین تشکیل جشنواره بین المللی رادیو می تواند به مخاطبان و برنامه سازان انگیزه دهد.رادیو مخاطبانی به مراتب بیشتر از تلویزیون می تواند داشته باشد. زیرا رسانه ای ارزان و همراه است.به همین خاطر باید درها را باز کرد و اجازه دهیم افکار و نیات گوناگون بیشتر از هر زمانی مورد توجه قرار بگیرد و علاقه مندان را به میدان بیاوریم تا مخاطبان بیش از هر زمانی جذب شوند.
حضور برنامه سازان خارجی در جشنواره بین المللی رادیو منجر می شود که ارتباط با جهان خارج از کشور ملموس تر شده و تبادل تجربیات در پیشبرد امور مربوط به رادیو بسیار مفیدتر به دست آید. منتها امکانات و زیر ساخت های لازم باید در اختیار برنامه سازان قرار بگیرد. همچنین امکانات استودیوها باید به نحو شایسته ای به روز رسانی شده و از تکنولوژی های فرسوده فاصله گرفت. سیستم هایی که برای تولید

برنامه به کار گرفته می شود نیز باید مدرن شود.سطح نیاز مخاطبان دنیا و مخاطبان جوان داخلی در نظر گرفته شود تا در جنگ نابرابر رسانه ای برنامه سازان بتوانند سطح دیدگاه های متنوع را گسترده مطرح کنند تا گروه های مختلف مخاطبان انتخاب های خود را انجام دهند . رادیو رسانه ای است که می تواند نزدیکترین ارتباط را با مخاطب داشته باشد .همچنین در جشنواره بین المللی رادیو و اجلاس جهانی صدا، باید بخش های کاربردی مقالات متعدد علمی ارائه شده مد نظر قرار گرفته و با نگاه کاملا عملیاتی با آنها برخورد کرد تا نتایج دلخواه به دست آید.