پیشنهاد جایزه ویژه نگهبانی از زبان فارسی در جشنواره بین المللی رادیو

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

به گزارش کمیته اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو، یدالله گودرزی شاعر و مدیر گروه فرهنگ و ادب رادیو ایران و نماینده رادیو در شورای زبان فارسی صدا و سیما از پیشنهاد جایزه ویژه نگهبانی از زبان فارسی گفت.

_نظر شما درباره برگزاری جشنواره بین المللی رادیو چیست ؟
جشنواره خود به خود اتفاق مبارکی است منوط به آنکه جامع همه نیروهای رادیو باشد و بتواند اهالی رادیو را برای بازنگری و بازسازی خویش مهیا کند. جشنواره بین المللی رادیو می تواند یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی در ساحت رسانه رادیو باشد مشروط بر آنکه به صورتی حرفه ای و استاندارد اهداف خود را اعلام کرده و پی بگیرد و مداومت داشته باشد. در این صورت، جشنواره بین المللی رادیوی ایران
می تواند لنگرگاه وتکیه گاهی در حوزه منطقه و جهان باشد.

_ نظر شما برای بخش های جشنواره چیست؟ پیشنهادی برای جشنواره ندارید؟

جشنواره رادیو باید بتواند نوآوری و ابتکار را در ذات خود نهادینه و در مرحله دوم این ابتکار را به یکی از گفتمان های اصلی رادیو تبدیل کند .یعنی اثرات جشنواره باید روی آنتن شبکه های رادیویی دیده شود و ارتقای کیفی را به دنبال داشته باشد.
بنده پیشنهادی ویژه به عنوان نماینده رادیو در شورای زبان فارسی دارم و آن اختصاص جایزه ای ویژه نگهبانی از زبان فارسی است.نگهبانی از زبان فارسی یکی از وظایف مغفول دستگاه‌های فرهنگی است و رادیو می‌تواند تذکار دهنده این موضوع به رسانه و دستگاه‌های فرهنگی باشد. شاید کسی بیشتر از مقام معظم رهبری بر نگهبانی و پاسداشت زبان فارسی تأکید نکرده باشد در دیدار اخیر با برخی از اهالی رادیو ، ایشان موکدا بر حفظ ادبیات و زبان فارسی تأکید کرده‌اند ،ضروری است که رادیو طراحی ویژه ای در این زمینه داشته باشد و تبدیل به رسانه ی پیشرو در حفظ زبان فارسی شود. پیشنهاد من آن است که سه برنامه برتر در حوزه ترویج ادبیات فارسی ،استفاده از زبان سالم و بدون غلط استفاده از زبان فارسی برای تولید دانش انتخاب شده و از آنها تقدیر شود.

_ممنون از پاسخ سوالات، اگر نکته‌ای باقی مانده بفرمایید ؟

جشنواره رادیو باید فضای نشاط، شادابی و امید را در رادیو رواج دهد. در طی چند دوره که سردبیر نشریه صدای ماندگار بودم یکی از تلاش های گروه ما همین موضوع بود ،سعی می‌کردیم به هر بهانه با استفاده از طنز و جدی همکاران رادیو را با جشنواره همراه کنیم و فضای شاد و صمیمی در بین همکاران ایجاد کنیم و اهالی رادیو با یکدیگر بیش از پیش آشنا شوند.

©2024 IRIB All Rights Reserved | کلیه حقوق برای صدای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است ۱۳۹۸©