تقویت بخش بین الملل جشنواره رادیو

چاپ
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو از تقویت بخش بین الملل این جشنواره با حضور برنامه سازان و داوران خارجی خبر داد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو، نورالدین جعفری با اعلام این خبر درباره اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: پس از وقفه‌ای چهارساله، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو برگزار می‌شود. این جشنواره در دو بخش داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی افزود: در بخش داخلی، رقابت برنامه‌سازان و شبکه‌های سراسری کشور را شاهد هستیم. همچنین برای نخستین‌بار یک بخش جدید در قالب رقابت مردمی اضافه شده که در آن مردم در حوزه‌های گوناگون مثل محیط زیست، چهلمین سال انقلاب، صلح جهانی و... می‌توانند ایده‌هایشان را در قالب برنامه‌های کوتاه و پادکست بسازند و از طریق سایت ارسال کنند.
جعفری با بیان اینکه در بخش بین‌الملل در کنار برنامه‌سازان شبکه‌های سراسری و استانی، شبکه‌های خارج از کشور هم شرکت دارند، گفت: در بخش بین‌الملل، علاوه بر داوران داخلی که در حوزه رادیو صاحب‌نظر هستند از داوران خارجی نیز استفاده می‌کنیم که به جشنواره دعوت شده‌اند و در جلسات نقد و بررسی آثار هم شرکت کرده‌اند. ضمناً فراخوان جشنواره بین‌المللی رادیو از طریق اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا هم منتشر شده و روی سایت قرار گرفته است.
دبیر جشنواره بین‌المللی رادیو گفت: کارگاه‌های آموزشی مختلفی در موضوعات تخصصی رادیو تشکیل شده و در این پنل‌ها از صاحب‌نظران شرکت‌کننده در اجلاس که مقالات آنها پذیرفته شده دعوت کرده ایم تا مقاله خود را ارائه دهند و مباحثی را در حوزه مهندسی رسانه و رادیو داشته باشند.
جعفری تصریح کرد: این جشنواره ‌ با 13 دوره سابقه برگزاری، تاکنون موفق عمل کرده و در «ای بی یو» هم ثبت شده است. همچنین صاحب‌نظران و شرکت کنندگان، این جشنواره را کاملاً علمی می‌دانند و معتقدند که جشنواره رادیو از بسیاری جشنواره‌ها سطح بالاتری دارد.