صادقی: تکلیف رادیو با خودش و شنونده ها مشخص است

چاپ
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک گوینده: رادیو تنها رسانه ای است که تکلیف خود را با خود و شنونده ها معلوم کرده و از سویی با برگزاری جشنواره هایی برنامه ریزی شده ابعاد مختلف برنامه سازی را می سنجد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا، اشکان صادقی گوینده و بازیگر رادیو جوان گفت: رادیو رسانه عشق است تنها جایی که تکلیفش با خودش مشخص است؛ اگر گفتگو محور است چون زبانش زبان تصویر نیست به واسطه نبود تصویر در مدیوم خود نه تنها در رساندن عواطف صمیمیت و علوم و هنرهای مختلف الکن نیست بلکه جذابیتش با عنصر تخیل مخاطب نیز به جایی فراتر از ذهن رفته و اصالتش را تکمیل می کند.
داوری منصفانه، برنامه سازان را دلگرم می کند
وی افزود: از آنجایی که هدف اصلی جشنواره آسیب شناسی وضعیت کنونی و ارتقا سطح کیفی برنامه هاست، باید بخش ها با دقت ویژه ای داوری شود. اصولا هدف کلیه جشنواره ها باید داوری اصولی به دور از غرض ورزیهای رفاقتی و احساسی باشد لذا حتی اگر برنامه ای هم بصورت مستمر نیست باید ارزیابی درستی شود در همه مواردش و استانداردهای بین المللی مورد ارزیابی و تحقیق قرار گیرد.
گوینده رایو جوان افزود: امیدوارم که حضور جشنواره ها در هدف تحقق پیشرفت و انرژی مضاعف هنرمندان و تهیه کنندگان و نویسندگان رادیو باشد تا دلسردشان نکند.
اشکان صادقی از سال هفتاد و شش تاکنون در رادیو به عنوان گوینده و بازیگر تئاتر حرفه ای و چند سریال و تله فیلم حضور داشته و علاوه بر این بیش از پانصد عنوان انیمیشن مستند و فیلم را برای رسانه های تصویری و تلوزیون دوبله کرده است. وی عضو پیوسته خانه تئاتر در شاخه بازیگری است و با بیش از اجرای سی اثر به عنوان بازیگر در تئاتر شهر و محافل مختلف حرفه ای تئاتر خود را تثبیت کرده است.
صادقی دارای لوح برترین مجری بازیگر رادیو جوان در سالهای ۸۸ و ۸۹ و دارنده لوح تقدیر وزارت ارشاد اسلامی برای دوبله موزیکال آثار انیمیشنی والت دیزنی است و موسس استودیو و گروه دوبلاژ آواژه است و پیش از آن از سال ۸۱ تاکنون صدای خاطره ساز کاراکترهای اصلی انیمیشن های روز دنیا است.