بزرگان رادیو در قاب تلویزیون

چاپ

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا، مجموعه مستندهای « استودیو هشت» ویژه بزرگداشت مفاخر رادیو از شبکه های سراسری و استانی پخش می شود.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو، حامد فاتحی، رئیس کمیته اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو» تصریح کرد: هفت مستند تلویزیونی که از مفاخر رادیوتهیه می‌شود، در مراسم افتتاحیه پخش و از مقام شامخ آن‌ها قدردانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه این مستندها معرف ویژگیهای شخصیتی پیشکسوتان نام آشنای رادیو از جمله خانم ها مریم نشیبا، پریچهر بهروان، مهین نثری و آقایان امیر نوری، مسعود اسکویی، مهدی سدیفی و شهریار کرمی است، ادامه داد: در این مستندها به کارگردانی مهدی شیبانی‌زاده، نه تنها با این پیشکسوتان گفتگو شده بلکه با دوستان، همکاران و خانواده آنها نیز صحبت شده که بیانگر سالها تلاش و فعالیت شبانه روزی آن‌ها دررسانه رادیو است.
فاتحی علت نامگذاری این مستندها‌ی بیست دقیقه‌‌ای را به اسم «استودیو هشت» ادای دینی به همه کسانی دانست که درتاریخ هشتاد ساله رادیو فعالیت کرده و می‌کنند. همچنین این نام تداعی گر فعالیت دوستان در رادیو ارگ است که در استودیو هشت نمایش‌های زیادی را برای رادیو تولید کردند.
رئیس کمیته اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو گفت: تهیه و تولید مستندهای رادیو بعد از جشنواره ادامه پیدا خواهد کرد و مستندهایی با حضور سایر پیشکسوتان همچون ایرج برخوردار، فرهنگ جولایی، بهروز رضوی، علی رضا معینی، آلبرت کچویی و...ساخته می‌شود.